Titeldetail

Zoeken in op
Titelblok: Stop met communiceren! : waarom communicatie meestal mislukt en hoe je daar verandering in brengt / Harrie van Rooij ; eindredactie: Lies Meiboom
Uitgave: Amsterdam : Adfo Groep, [2014]
Collatie: 128 pagina's : illustraties ; 18 × 18 cm
Reeks/Serie: Communicatie serie
Noot: Met literatuuropgave.
Inhoud: Neurowetenschappelijke en psychologische inzichten waarom communicatie vaak mislukt en hoe dat te verbeteren.
Isbn: 9789491560590
Auteur: Rooij, Harrie van (overheidscommunicatie)
Medewerker: Meiboom, Lies
Materiaal: Boek volw. non-fictie
Taalcode: Nederlands
Mediumsoort: Boek
Publ.jaar: 2014
Jeugd/Volw.: Volwassen
Inform./Verh.: Informatief
Zoektitel: Stop met communiceren!
SISO: 305.8
Onderwerpen: Communicatie
Pim-rubriek: Communicatie (Communicatie)
AI-tekst: Vanuit de neurowetenschappen en psychologie is veel onderzoek gedaan om beter te begrijpen waarom sommige boodschappen werken en andere totaal niet. Wat dat allemaal heeft opgeleverd, is op vlotte en heldere wijze beschreven in dit boekje van Harrie van Rooij, communicatieadviseur en filosoof. Hierin worden de aard en het verloop van communicatie in verschillende contexten verklaard vanuit menselijk gedrag. Het gaat dan niet over hoe mensen zich rationeel geacht worden te gedragen, maar over hoe mensen nu eenmaal doen en hoe we daar in onze communicatie rekening mee kunnen houden. Tal van theorieën komen aan de orde, die vervolgens worden samengebracht in eenvoudige basisprincipes voor communicatoren. Tweekoloms opmaak, illustraties ontbreken, wel met eindnoten. Conclusie: een zeer lezenswaardig, vermakelijk en herkenbaar (leer)boek. Interessant leesvoer, niet alleen voor de communicatieprofessional, maar voor een redelijk omvangrijke lezerskring..
Titelnr: 702882
Extern zoeken: /images/google.gif=Google

1 exemplaren, 1 aanwezig

  • 1x BeschikbaarBeschikbaar
Kennis & Samenleving - Communicatie - Communicatie ROOI